Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Ahad, 20 Januari 2013

MUSTIKA BUIH LAUT MARUDU ( BATU TIMBUL )



Mustika Buih Laut atau Batu Timbul ini satu lagi keajaiban ciptaan Tuhan. Batu ini bentuknya seakan janin dalam rahim, saiznya lebih kurang mouse komputer. Diperolehi dari Laut Teluk Marudu, Sabah. Sangat rare dan mistik kerana walaupun seketul batu tetapi boleh terapung di permukaan air.

Perhatikan gambar di atas, gambar bawah adalah Mustika Buih Laut terapung walaupun di dalam air tawar, demikian juga batu ini akan terapung di atas air laut. Batu ini juga tahan melawan arus ketika berada di atas permukaan air.

Mustika Buih Laut Marudu ini berkhadam alami dan banyak khasiatnya terutamanya dalam bidang perubatan berkaitan gangguan ghaib dari laut dan darat, penawar keracunan, sakit berkaitan sendi dan urat, pelaris dan penarik ikan untuk pemancing di laut.

Sesungguhnya segala apa yang dijadikan Allah itu tidak sia-sia dan mesti ada rahsia dan manafaatnya untuk kehidupan di muka bumi ini.

Teringat pula aku cerita Nabi Khidir A.S yang boleh timbul dari dalam laut dan berjalan di permukaan air laut, justeru itu baginda di kenali sebagai Nabi Penguasa Alam Air.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan