Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Sabtu, 12 Januari 2013

CINCIN BAMBU TUMPAT GERENG


Cincin Bambu Tumpat Gereng Berduri atau Bambu Tumpat Harimau. Bambu Tumpat Gereng ini adalah dari jenis Bambu Tumpat Gereng Berduri. Sangat mistik kerana sudahpun bambunya tumpat, berduri lagi, temu ruas dan jenis gereng pula tu. Bambu Gereng adalah bambu yang akan mengeluarkan bunyi nyauman seakan harimau jika ditiup angin, sifatnya mirif Buluh Perindu.

Bambu Tumpat Gereng Berduri ini adalah pemberian dari Rijalul Ghaib di Makam Syarif Usman Sabil Allah ( Raja Marudu 1845 ) di Kubu Marudu. Kegunaan utama Bambu Tumpat Gereng Berduri ini adalah sebagai Pendinding diri, pembisa pukulan, ditakuti makhluk ghaib, anti ilmu kebal, anti panas, anti pukau dan sihir, anti racun,pelaris, penunduk, perindu dan pemikat,junjung derajat dan kewibawaan dan kegunaan lain yang bersifat mistik.

 Bambu ini adalah bersifat 9 dalam 1 iaitu ( Tumpat-Berduri-Temu Ruas-Perindu-Gereng-Berkhadam-Alami-Mistik-Rare ).

Permata cincin ini adalah solid dari sebatang bambu ( bukan di belah-belah ) yang telah dijadikan permata cincin. Saiz ring 19.

1 ulasan: