Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini bank in mahar ke akaun
No.336409990801 Standard Chartered Bank Saadiq atas nama Geliga Kinabalu atau No. 1-10112-0001706-8 RHB Bank dan SMS ke nombor 0128191941 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Ahad, 13 Januari 2013

CINCIN AKIK SULAIMAN MATA DEWA




Cincin Akik Sulaiman Mata Dewa. Permata Akik Sulaiman atau orang Sabah selalu sebut sebagai Manik Sulaiman sememangnya adalah jenis permata yang sangat tinggi nilai mistiknya, sangat dicari-cari tetapi sangat jarang ditemui pada masa kini.

Orang-orang lama di Sabah sangat menghargai dan memandang tinggi nilai mistik Manik Sulaiman. Manik Sulaiman berkhasiat sebagai anti bakar, pendinding diri dan junjung derajat. Rumah yang menyimpan Manik Sulaiman dipercayai tidak akan hangus dimakan api dan pemilik Manik Sulaiman dipandang tinggi, diminati, disayangi dan dihormati oleh orang ramai. Justeru itu orang lama selalunya menjadikan Manik Sulaiman sebagai pusaka keturunan dari generasi ke generasi.

Manik Sulaiman juga jika disimpan lama akan memiliki satu keistimewaan yang luar biasa iaitu ia akan menjadikan si pemakai kebal apa lagi jika selalu dibawa mengamlkan ilmu kebal atau dizikirkan amalan ilmu kebal, Manik Sulaiman akan menyerap aura zikir dan menyimpannya.

Cincin Manik Sulaiman ini pamornya melingkar di sekeliling permata dan pamor sebegini dikenali sebagai Mata Dewa, fungsinya sebagai penunduk pandangan lawan, anti pukau, wibawa diri, penarik hati dan kasih orang. Pamor Mata Dewa juga dapat membuka mata batin si pemakai jika Manik Sulaiman Mata Dewa seringkali dibawa mengamal ilmu pandang tembus atau buka mata batin atau dibawa berzikir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan