Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Jumaat, 23 Mac 2012

TANDUK RUSA BERKALIMAH ALLAH



Tanduk Rusa ini adalah Tanduk Bungkus Rusa Betina. Rusa Betina ini adalah dari jenis Payau Timbang ( bilang orang Sabah ). Rusa jenis ini adalah jenis rusa yang saiznya besar seakan saiz lembu kampung dan biasanya menghuni kawasan hutan berhampiran hutan bakau.

Tanduk Rusa Bungkus ini mempunyai ukiran kalimah ALLAH. Pelik dan ajaib kerana asma Tuhan itu terukir dan tercatat di mana-mana sahaja.Kalau pada binatang, tumbuh-tumbuhan dan fenomena alam ada terukir nama ALLAH sudah tentulah pada badan manusia selaku khalifah Allah ada juga terukir nama ALLAH atau nama MUHAMAD cuma kita sendirilah yang kena mencari dan memahaminya. Insya Allah lain kali saya akan up load benda ni.

Khasiatnya macam-macam la ba itu antaranya tuah kepimpinan bak Raja, dihormat orang dan disegani lawan mahupun kawan. Pendinding diri dari anasir jahat, sihir dan guna-guna. Penawar racun dan penawar penyakit dari buatan atau sihir orang, penawar penyakit dari gangguan jin dan syaitan, pelias dari ilmu jahat dan tuah kerezekian.

1 ulasan:

  1. Kelurga kami juga mempunyai tanduk rusa betina agak mirip dengan yg di gambar tersebut, dari nenek moyang kami, tetapi kami tidak tahu apa guna dan manfaatnya. Mohon pencerahan. Kami dari kaltim pedalaman

    BalasPadam