Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Rabu, 21 Mac 2012

MENGESAN HARTA KARUN JEPUN



Harta Karun Jepun lagi. Kami mengesan harta karun Jepun ni di satu lokasi di Kota Marudu. Detector yang digunakan adalah Vector Trek Millenium 2000 Long Range Locator. Mesin Detector ini dapat mengesan keberadaan harta karun dalam tanah ( Emas, Diamond, Silver ) hingga lebih 1 batu jaraknya pada kedalaman hingga 300 kaki. Harganya ngam-ngam harga sebuah kereta Kancil dan keberkesanannya diakui oleh antarabangsa 100% positif. Kamu mau join...? Tempat yang kami kesan tu ada stok emas Jepun di 4 lokasi dalam anggaran bertan metrik beratnya. Kayalah kami ni. Ini kalilah...Bila lagi......

Yang si gemuk tu, Tukang Detek kawan lama.Pernah dulu aku bawa dia pigi Pulau Banggi waktu aku bawa balik Kayu balabak Api sampai sakarang dia jarah naik bot walaupun dikasi duit 5 ribu nda dia mau. Mana tidak, dua kali kami naik kapal tarik udang, dua-dua rosak. Satu tu sampai di Karakit Banggi rosak terus nda mau lagi menghantar kami ke Kudat. Satu bot lagi hampir karam di lautan Banggi, nasib baik kami semua pindah ke buritan kapal kalau nda, alamat buntung karam si gamuk ni.Kapal tu juga tercabut kipasnya sampai ke Kudat. Itulah sedikit kenangan membawa Kayu Balabak di lautan.

Tapi waktu operasi mencari Harta Karun Jepun di Pulau Banggi tu lain pula aku dapat, Kayu Balabak Api ( Kayu Balabak Lamjalalah yang telah aku up load tahun lalu ).

Lain kali aku akan cerita macam mana aku hanyut satu hari satu malam di lautan Banggi gara-gara Pugai Balabak.

2 ulasan:

  1. kalau dah kaya jgn lupa kami datu...kih3

    BalasPadam
  2. Boleh bagi tempat nak beli mesin detector tu

    BalasPadam