Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Jumaat, 23 Mac 2012

KELAPA MATA SATU


Kelapa Mata Satu ni adalah koleksi simpanan lama. Dah lebih 10 tahun disimpan. Peliknya kelapa ni cuma bermata satu dan antara mata dan lubang mulutnya ada garis pembahagi melingkari tempurung kelapa ni. Kelapa ni masih dalam keadaan sempurna bulat sebiji tanpa cacat-celanya.Cuma isinya dah tak ada, ghaib dengan sendirinya setelah lama disimpan, hilang entah kemana. Waktu mula-mula dapat dulu kelapa ni ada isi dan airnya sekali. Isinya ghaib tanpa dibuang atau dikorek entah ke mana tak diketahui.

Kelapa ni berkhadam alami. Banyak khasiatnya antaranya cebisan tempurung kelapa jenis ni orang gunakan untuk pelengkap ilmu kebal dengan cara dibuat azimat penutup lubang pusat, ada lagilah campuran dan gabungannya. Ada juga gunakan tempurung jenis ni untuk teropong jin dan makhluk halus. kononya kita boleh nampak macam-macam alat kelengkapan jin dan makhluk halus seperti kain cindai jin, sanggul jin, baju pari pari,kain hantu bangkit dan senjata jin.Kalau berani, apa lagi ambillah benda-benda tu.Caranya nda payahlah kasi tau sebab nda barapa bagus nanti jin-jin marah atau orang salah guna.

Ada juga orang yang kaki sabung ayam mahukan tempurung kelapa jenis ni kononnya untuk teropong ayam sabung. Diorang telek ayam yang bersabung dalam tempurung ni dan kononnya boleh tau mana ayam yang menang. Nda ada pula ku trai. Macam-macam lagilah gunanya antaranya pelaris, penarik pelanggan dan dibuat cincin bikin tumbuk urang.Dunia......dunia....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan