Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Khamis, 1 Mac 2012

KAYU BALABAK


Kayu Balabak ni lain sikit rupanya dari Kayu Balabak yang aku telah up load sebelum ini. Maklumlah ba.., macam manusia dan binatang juga, ada yang jantan dan ada yang parampuan. Mana satu jantan dan mana yang parampuan itu nda payahlah kamu tau, biar aku sajalah yang tau.

Kayu Balabak jenis ni salah satu dari pusaka turunan Salampituk juga. Kecil saja macam cacing di bawah kulung, tapi keras dan melengkung, kalau mangana urang ikut bagulung macam mangkarung masuk dalam karung. Kalau kamu bawa ikut laut, ombak akan datang bagulung-gulung macam tinggi gunung, silap haribulan  parahu karam lantung-lantung, semua orang lemas buntung.

Ada orang kata, Minyak Pugai Balabak kunun, nda boleh dibawa ke Sabah dari Pulau Balabak dibubut oleh umbak ribut taupan.Bikin karam parahu, jadi mustahil kunun dapat di bawa ke Tanah Besar. Betul juga tu..., nda salah.Tapi itu bagi urang yang nda tau caranya bagi yang tahu, buleh ba... tapi mesti tahan cobaaaan, macam dalam Filem Bujang Lapuk tu.

Kita kan ada utak, gunalah ba utak kamu, jangan jadi buduh. Ini urang kata taih sapi tu kutur dan nda ada guna kau sukung seratus persen, pada hal taih sapi tu kan jadi baja, sekarang buleh keluar gas lagi bikin masak nasi. Ada utak Tuhan sudah kasi, gunalah ba utak tu. PALUI...bana sab jomo eh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan