Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Rabu, 21 Mac 2012

KERIS SI BUAYA PUTIH



Keris Si Buaya Putih. Keris ini berlok 11, sarung dan ulu kayu Tomaha bermotif sampenar ala Jawa. Pamurnya Pucung Rebung atau Air Mengalir. Ada ketandaan GAT dan huruf ALIF di bilah pamornya. Pamornya lurus bak alur air hingga ke hujung bilahnya. Keris ini usianya sangat lama mencecah ratusan tahun.

Keris lama ni, dah dibersihkan sebab itu bilahnya agak berkilat sedikit. Ianya boleh berdiri di sisi sarungnya dan mempunyai Khadam penampakan seekor Raja Buaya Putih Tunggal. Keistimewaan keris ini, Insya Allah boleh mengapungkan si pemakai jika berada di atas air atau jelasnya teapung dan tidak tenggelam di air.

Berdasarkan pengertian pamornya, keris ini mempunyai tuah untuk menarik rezeki, dihormat orang, kekayaan dan juga ampuh untuk mempertahankan sipemakai/empunya dari serangan ilmu ghaib lawan. Ketandaan GAT ALIF beralur menunjukkan keris ini tidak akan menyerah kalah kepada apa-apa serangan ghaib dan nyata.

Keris ini juga berguna untuk jaga rumah daripada kebakaran, kecurian dan niat jahat orang. Ianya boleh juga digunakan untuk perubatan seperti mengubat buatan orang, terkena sihir, histeria dan lemah anggota badan.

Keris ini juga loknya mati di kanan dan ada 11 lok. Keris Ketandaan lok mati di kanan seperti ini selalunya digunakan untuk kerja-kerja menarik harta karun oleh orang-orang yang berkemahiran.

1 ulasan: