Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Selasa, 3 Januari 2012

KUCING ALAM GHAIB BERBELANG KALIMAH ALLAH DAN MUHAMMAD

Kucing ni adalah satu-satunya haiwan yang paling aku dan isteriku sayangi di dunia ini. Kucing ini kami perolehi 15 tahun yang lalu sewaktu kami dan rombongan memburu payau ( rusa ) di Pulau Banggi. Kami memburu pada malam jumaat 19 haribulan, bulan ramadan. Malam itu, cuaca sangat baik seakan-akan alam maya cukup bahagia. Malangnya, malam itu seekor binatang buruan pun tidak kami perolehi wal hal malam-malam sebelumnya beberapa rombongan lain berjaya memburu hingga 3 ekor payau, pelanduk waktu itu nda ditengok langsung.

Sewaktu dalam perjalanan balik kami melalui kawasan hutan dan....tiba-tiba... aku ternapak seekor binatang seakan-akan harimau. Anehnya binatang ini kecil dan ternyata seekor kucing. Aku mengarahkan semua kakitangan ku untuk menangkap kucing ini. Malangnya semuanya nda berani sebab bila saja mau turun kereta abis bulu meremang seluruh badan. Apa lagi terpaksalah bos turun menangkap sendiri kucing harimau ni dengan hati yang nekad apapun berlaku, aku mesti ambil binatang ni. Ternyata kucing harimau ni nda melawan aku dan diam saja.

Sampai di rumah barulah kucing berkerabatan mau lari, tapi dikurung dalam rumah. Waktu tu tiga hari tiga malam Pulau Banggi dilanda angin ribut hingga tingkappun besiul, nda dapat ke kudat. Hari ketiga kasi barani saja naik feri bawa kucing harimau ke Kudat. mau karam feri tu dipukul ribut hinggakan taukeh feri pucat ketakutan.

Dipendekkan cerita, setelah seminggu dipelihara kucing ni sangat jinak. Tidur atas katil, mau tidur dalam aircond, berak kencing sendiri pigi tandas walupun tengah malam, makan mesti ikan goreng kalau berdarah nda mau makan, puasa dia. Makumlah dijumpa di bulan puasa. Pada suatu malam, aku terbangun dan...kucingku nda ada di katil.Tau-tau dia keluar dari bilik ke ruang tamu, waktu tu malam jumaat dan samar-samar aku nampak di belakang kucing tu ada lembaga lelaki berpakaian hitam. Tapi aku nda takut dan malam tu barulah aku sedar rupanya kucing ni ada Khadam ikutan. Waktu tu aku nda berapa praktis ilmu ghaib ni, sibuk karaja saja.

Siangnya, aku membelek-belek bulu kucing tu. Masya Allah...ada kalimah Allah di badannya. Sejak tu kami menganggap kucing ini seolah-olah anak kami. Maklumlah waktu tu baru kawin, belum ada anak. Gila betul...orang nda ada anak ni sayang sangat sama haiwan.

Dipendekkan cerita, aku berhijrah ke Kota Marudu dan kucing ni akhirnya ku bawa ke kota Marudu setelah 3 tahun aku bela. Malangnya...hanya seminggu di situ bayangan hitam tmenjelma berdiri di luar tingkap bilik. Aku ingat ganguan luar, akupun marahle.. Sekali aku tengok, kucingku ampai-ampai di bawah tingkap tu.Waktu tu malam jumaat juga bulan puasa. Dan...siangnya kucing ku naik gila mau lari dari rumah. Aku tugaskan 4 orang untuk menjadi bodyguard kucing tu khas untuk menjaga jangan sampai lari. Rumah kunci abis walaupun dinding abis dicakar-cakarnya. Malangnya kucing tu ghaib sendirinya dalam rumah walaupun rumah dikunci. Kucing tu ghaib hari jumaat sebelum waktu solat jumaat. Satu bulan aku dan biniku macam orang gila malam-malam meronda di seluruh pekan hinggakan polis peronda tanya, kenapa tiap-tiap malam meronda?,kami kata cari kucing.

Polis pun kepelikan, ada juga orang macam ni di dunia. Aku tak lalu makan hingga badanku kurus slim abis, abis ba ilmu pamandaiku dibaca cari kucing tu, macam-macam paranormal dijumpa. Semua bilang, kucingmu dah kembali ke alamnya. Diorang kata kucing tu bukan saja manusia biasa mahu, orang haluspun mahu kucing tu.Sampai sekarang nda jumpa.....Pernah juga ku ke lokasi di mana kucing tu kutemui abis buluku meremang di situ. Sekarang nipun bulu-bulu badan ku naik sudah seluruh badan. Jadi sampai sini sajalah perkongsian keajaiban dunia dan makluk ciptaan Allah ni. Kucing ni namanya TABBY dan Kalimah ALLAH dalam gambar tu nda kenampakan sebab di sebelah badan lagi satu.Dalam gambar tu hanya kalimah MUHAMMAD saja yang nampak sedikit.Kalau ada yang pandai scan aku izinkan. scanlah keajaiban Tuhan ini.. Allahu Akbar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan