Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Selasa, 3 Januari 2012

GELIGA BAMBU BETUNG


Geliga Bambu Betung ni diserahkan oleh kawan beberapa bulan yang lalu. Kawan tu tak tau apa benda ni, aku pun tak tahu tapi nampak cantik dan hati berdetik terus je ambil, betul atau tak belakang cerita, tapi aku tau benda ni memang geliga. Sampai rumah, terus je scan ...fulamak.... Geliga Bambu...apa lagi simpanlah elok-elok dalam bekas simpanan khas yang direka sendiri dari hati tanah busut anai-anai. Seminggu di simpan...tiba-tiba.......

Malam jumaat tu, hadir sesosok tubuh, badannya ada bambu berceracak di belakang..wah berani sungguh khadam ni siap duduk bersila lagi. Kita pun dialong dengan dia..... tapi semuanya hanya dalam mimpi belaka. Siangnya, akupun apa lagi, ambil jarum...terus test power....mak oiii Kebal kulit brooo. Rezeki.... syukurlah ba.

Lain kali kalau dapat mimpi lagi aku test pakai samuraiiii....atau test berdiri dalam api. Bukan apa, dulu ada keluarga kami ada benda macam ni pusaka keturunan datuk nenek zaman main barung dan budjak lagi, dia kata dia pernah buat main-main benda macam ni. Dia nyalakan LAPUGAN ( timbunan api ) kemudian dia masuk dalam tu.., dia kata sejuk je dalam api tu macam ada aircond dan angin meniup dari bawah. Apa lagi dia hiris-hiris badannya sama barung pun nda luka.

Bapanya pernah bawa balawan sama satu perahu mundu,  abis ba mundu diradak-radaknya main satu dua tiga saja masing-masing manatak musuh siapa yang mati, matilah ba. Bapanya kasi free lagi mundu-mundu tu manatak duluan, baru lah dia cabut barung pusakanya. Tapi, malangnya geliga bambu miliknya tu jatuh di lautan Pulau Banggi sewaktu dia bawa memancing ikan. Jadi tinggal kenagan sajalah... KOLEKSI disayangi untuk kegunaan sendiri.Mana tau.. ada Parang Sabil atau ada mundu dari Somalia, palis-palis...mudah-mudahan aman saja Malaysia ni sampai hari kiamat.

1 ulasan:

  1. buli tanya kaa..macam mana mahu test power apa2 jenis azimat kalau yg utk kebal kaa apa ka buli ajar ka?

    BalasPadam