Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Selasa, 3 Januari 2012

KEMUNING HITAM BERKHADAM ( SUKANG SARIBU )


Kemuning Hitam ini didapati dari satu kawasan bekas sungai mati yang telahpun menjadi dataran. Terdapat cerita mistik berkenaan Kemuning Hitam ini. Ceritanya begini, seorang kawan baik saya telah diminta untuk menumbang pokok kelapa di kebun sepupunya di Kota Marudu. Sehari selepas melakukan kerja-kerja penumbangan kelapa untuk dijadikan papan dan brutee, malamnya si kawan telah bermimpi satu lembaga berjubah putih berdiri berdekatan dengan pokok kelapa yang ditumbangnya dan menunjukkan sesuatu seakan harta berharga di kawasan tersebut.

Si kawan pun berjumpa dengan aku dan meminta aku meninjau kawasan tersebut untuk mengscan lokasi sebenar yang ditunjukkan oleh lembaga berjubah itu. Dengan kebolehan yang ada padaku, akupun mendetek main point sebenar letaknya harta tersebut. Aku menjelaskan kepada kawan tu bahawa di situ kelihatannya seakan ada sebatang kayu melintang. Si kawan pun menggali point tersebut dan aku membantunya. Aku meminta dia menggali sedalam 8 kaki dan ternyata tepat kedalaman lubang tersebut 8 kaki, sebatang kayu hitam ditemui. Aku meminta kayu tersebut dinaikkan. Sikawan kemudian menyucuk sebatang besi sepanjang 10 kaki ke dalam lubang itu, manalah tau ada peti besi, tapi tiada apa-apa tanda kewujudan benda keras. Kamipun pulang bersama hanya sebongkah kemuning hitam.

Kemuning hitam ini berguna untuk perubatan keracunan, sihir dan buatan orang, sakit dan luka dalaman, pendinding ilmu hitam, sukang racun, pembisa pukulan ( kalau bikin tumbuk terus orang muntah darah dan boleh lumpuh , bahaya ba kayu ni ),ditakuti jin jahat dan seribu macam lagi gunanya. Kayu ini agak istimewa kerana selain seribu guna, ia juga berkhadam alami.

Orang Sabah panggil kayu kemuning hitam ni SUKANG SARIBU jadi taulah ba kamu gunanya. Kayu ni sudah ku trai kasi ubat orang kena ilmu hitam dan orang kena racun kelulut pakai ini, macam silap mata saja ba. Semuanya dengan izin Tuhan juga. Kalau berminat boleh ba bagi-bagi bikin permata cincin. Mahar harganya RM 200 saja untuk 2 inci. Mahal kah..? sebab ianya Sukang Saribu berkhadam pula tu, susah cari dan telah terpendam dalam bumi mungkin beratus-ratus atau beribu tahun, nda ancur ba kayu jenis ni dalam tanah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan