Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Selasa, 3 Januari 2012

GELIGA IKAN KERAPU


Geliga Ikan Kerapu ni aku tukar milik dari seorang kawan, orang Sabah juga ba. Mula-mula aku ambil, powernya nda berapa lagi, macam nyawa-nyawa ikan saja. Tapi sekarang sudah aku pulihkan dan Alhamdullah macam menggigit sudah. Kalau bawa memancing ni, gerentee ikan KOHATONG  ( Kerapu Gergasi ) yang mamatuk, nanti ada masa lapang aku trai juga ni bawa memancing di sungai saja. Kalau di laut takut pula aku ikan Kuhatong boleh karam perahu. Siapa mau joint memancing kasi tau saja.

5 ulasan:

  1. Datu apa macam sudah try ka ni batu, ada kau dapat pancing kerapu

    BalasPadam
  2. Ada ba ....tapi aku nda makan ikan kurapu ni, jadi kasi kawan-kawan saja. Kau mau tarai kah...?. Caranya kau randam mata pancingmu dalam air guliga ni, ba kasi umpan kau panggilah itu ikan kurapu..

    BalasPadam
  3. nda mau jual ka nie?

    BalasPadam
  4. Saya minat memancing datu... berapa maharnya geliga ini ya??

    BalasPadam
  5. datu sangkula. aku dari keturunan datu tahil.... tolong call atau sms nanti aku call balik. urgent.... 0122285827

    BalasPadam