Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Selasa, 3 Januari 2012

CINCIN BATU AMBAR ALAM GHAIB


Cincin Ambar Alam Ghaib. Ditarik di satu kawasan tepi anak sungai mati di Kota Marudu. Kawasan sungai ini dahulu adalah kawasan aliran Sungai Besar di mana berlakunya peperangan antara Syariff Osman ( Raja  Marudu ) dengan Rajah James Brooke ( Raja Sarawak ) bersama Raja Muda Hashim ( Raja Muda Brunei ) suatu masa dahulu ( tahun 1846M ). Sungai ini telahpun menjadi kawasan datar dan banyak ditemui pecahan pinggan mangkuk lama dan ada juga ditemui Lantaka ( Meriam ) lama di kawasan ini.

Penarikan dilakukan siang hari dan cincin ambar ini keluar dari dalam tanah berlopak di bawah rimbunan pisang Sabah. Bekas tanah masih menyaluti cincin ini. Penarikan dilakukan bulan oktober 2011 yang lalu. Anehnya cincin ini adalah bermata ambar dan terdapat seakan tetes delima merah di tengah permata cincin ini.Bahagian tepi permata ada sedikit retakan ( mungkin akibat terantuk ke suatu benda keras sewaktu peperangan terbuka zaman dahulu ). Cincin ini siap diikat dengan tembaga merah buatan lama.

Batu ambar ini berkhasiat untuk penarik ikan, pelaris diri dan pendinding diri.Cincin ini beraura kuat dan berkhadam Rijalul Ghaib dari alam ghaib.

1 ulasan: