Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Ahad, 9 Oktober 2011

HARTA KARUN JEPUN

                                                    Harta Karun Jepun di Gua

Harta Karun Peninggalan Tentera Jepun. Percayakan anda......?.Tapi benda ini adalah nyata dan benar-benar wujud. Ianya bukan COBAAN ( meminjam kata-kata Pendekar Bujang Lapuk ). Walau bagaimanapun, lokasi dan siapa yang berjaya mendapatkannya BIARLAH RAHSIA ( Siti Nurhaliza yang cakap ). Cuma hanya dapat dikatakan timbunan emas ini dijumpai dalam gua di sebuah kawasan pergunungan di negeri.....S.....Jika ada buyer berminat atuuuuur...ba..tapi jangan lupa sediakan helikopter.

18 ulasan:

  1. salam, tuan...siuk kita punya blog ini ahh...aku tinguk mcm baru tahun lepas ni gambar...masih ada ka tu harta? ka sudah kita jual sikit2? hehe

    BalasPadam
  2. saya pun ingin tingu2 tu harta karun ooo.. itu emas sejumlah 2 tan setengah dan bekarung-karung mutiara ka tu? 4 hari jalan kaki ka?

    BalasPadam
  3. saya tau bah tu..dia macam di pulau bah tu..hehehe

    BalasPadam
  4. mana ada jongkong emas yg bertimbun-timbun di Sabah zaman perang jepun... kalau pun ada, mana mungkin masih bekilat-kilat lepas berpuluh tahun dalam gua

    BalasPadam
  5. Ada ba gaman.Emas kalau kana angin baru sikit kabur, tapi kalau kana tindih bertan-tan atau berketul dalam gua lagi tu, mestilah ada kilat sikit. Emas di bank pun disimpan bepuluh tahun masih kilat2 juga. ko ni...Jipun tu bukan buduh...nda ada sikul, Amerika pun diorang kasi kalah, apa juga setakat kasi tapuk emas, kacang saja sama diorang. Kalau setakat main kurik pakai cangul burung saja sampai mati pun nda dapat.

    Banyak sudah mau atur buyer, tapi bawa pigi tampat simpan emas tu, nda barani sama nda ada duit, satu ketul pun tidak boleh beli.Nda sanggup pula jalan kaki 4 hari masuk hutan.

    BalasPadam
  6. Haha... tembirang bana ko...

    BalasPadam
  7. andang tambirang amun anak sama, niaun korjo nee amun niah setumbuk, besaung ataw ngompleen jomo, niah ingin ngendah jomo jadi sanang ko jomo koyo, dangki malulu...kurung-kurung jo, malas kerjo.

    BalasPadam
  8. Siuk ni crita o..tp sbnrnya harta karun jepun tu mmg betul oi kwn..dlu masa jipun memerintah dorg tapuk tu harta di sabah pilipin n indonesia..ramai sda org dapat n ada yg sda kaya.btl datu sangkulasangkula ckp klu stkt cngkul burung yg mau kurik mmg sengsara..sbnrnya sia prna buat ni krja tp nada nasip ada sj halangan..klu kmu mau cuba buli bh sia bwa kmu tu tmpat..tp klu alang2 tu hati bgs nda paya..dugaan cubaan mmg bnyk..

    BalasPadam
  9. Sya cuba tlong datu sangkul klu mhu urus ini brng bila bila sja

    BalasPadam
  10. bukan mau masuk campur.....barang ini rasanya ada di bukit tuaran.

    BalasPadam
  11. sy ada 1 set koleksi samurai jepun... ori 2nd grade

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ori kah bos?..bleh potong tu paku kah bos?
      Klu bleh bah roger2 saya ya ..whatsapp saya 0105073510..

      Padam
  12. Di pergunungan trus madi nie ehh btul ka?

    BalasPadam
  13. salam, saya boleh carikan buyer jika berminat.
    by GBP

    BalasPadam
  14. Susa mau deal sama penunggu emas tu. Salah pantang sikit dia merajuk.
    Mau 6 tahun suda sy join2 ni...tp xda nasib.
    Kebanyakan nya lokasi di tanah sendiri.
    Tp tamaha punya kerja...lubang tinggal lubang

    BalasPadam
  15. Masih ada tu barang ka?

    BalasPadam
  16. Saya ada lokasi yg dipercayai mengandungiharta tinggalan jepun..simbol semua sudah dibuang oleh TH yg dulu gali..tapi ia adalah simbol triangle dgn bulatan ditengah triangle dan matahari ditengah bulatan..beberapa petunjuk yg kami temui juga dimusnahkan semasa kami tinggalkan tapak ..ia adalah petunjuk berupa batu yg disimen menyerupai arrow dan batang pokok yg dicucuk paku sepanjang satu kaki...siapa yg berminat dan ada peralatan spt metal detactor bleh join kami...

    BalasPadam