Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Selasa, 9 Oktober 2012

CINCIN PERMATA GALIH KELOR



Cincin Galih Kelor. Buatan Indon, jadi aku kekalkan namanya Galih Kelor. Ikatnya tembaga loyang. Galih Kelor ni kalau di Sabah teras Remunggai juga, tapi kalau di Semenanjung kadang-kadang dipanggil teras Gemunggal dan ada yang panggil Keluat atau gemunggal hutan. Entahlah mana-mana saja, tapi fungsinya macam gemunggal juga pendinding sihir, racun tarabang, ditakuti jin jahat dan bikin buka ilmu urang kabal.

Jadi kalau Polis atau Askar pakai cincin ni dan mau tembak urang Kabal, pakai cincin ini mesti tambus urang kabal tu oleh peluru.Cincin ini aku sudah kasi max up dia punya power, aku kasi pasak dibawahnya dengan beberapa kayu-kayu mistikdan berkhasiat iaitu teras Gemunggal Marudu, Kayu Penunduk Sabah, Buluh Tumpat Berduri Shariff Usman, Kayu Sukang Racun,Buluh Perindu,Bunga Serai, Kayu Kemuning Bunian, Kayu Cintamani Bunian dan Kayu Balabak.

Jadi fungsinya banyak selain pendinding, ia juga bikin penunduk bos, bikin pengasih umum, bikin kabal darurat, bikin pendinding racun, bikin tawar racun, bikin tawar urang kana histeria, bikin tawar kana buatan urang ( sihir ), bikin buka kabal urang, kasi takut antu syaitan ( bukan kita yang takut ),bikin libas ilmu urang, bikin pugai, bikin lancar urusan nda payah pakai pelincir, bikin naik dan tambah wibawa.

Kalau kita bawa tidur dan urang kasi sindaat ( sihir ), tabangun sandirian kita nda kana, jadi libas pamandai urang. Cincin ni satu saja, nda ada duanya.

2 ulasan:

  1. betul ka ni??? suda kana try ka cincin ni kasi tembus kabal urang?

    BalasPadam