Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Sabtu, 13 Oktober 2012

AKIBAT MENYIMPAN PUGAI BALABAK DAN RAHSIA TABUAN HITAM


Inilah akibatnya kalau menyimpan Pugai Balabak di rumah. Tabuan Hitam sanggup menjadikan kayu tangki rumah sebagai sarangnya. Nda mau lari walaupun dikasi asap dan dipom dengan racun nyamuk dan racun Malation ( racun serangga). Kadang-kadang tasasat masuk dalam bilik.

Tabuan Hitam jenis ini mana ada bersarang di rumah manusia. Selalunya bersarang di hutan dalam tanah atau dalam kayu buruk.Dihalaupun nda mau lari. Tapi syukur juga sebab dia hurmat tuan rumah, nda juga aku digigitnya. Bisa tebuan jenis ini kalau menggigit kono boleh membunuh seekor kerbau, bayangkanlah bisanya tapi jarang menggigit urang, kalau gigit mati jawapnya..

Tabuan jenis inilah yang ada besi kuning dalam sarangnya. Besi Kuning Tabuan lah yang bikin kabal umum dan kalau dibuka di bawah lampu letrik, lampu akan padam atau malatop.Jadi mangkali lama-lama kalau ada besi kuning sudah dalam sarangnya tu, kadamnya akan kasi tau juga aku. Tebuan Hitam jenis ini akan mengasah jarumnya pada besi kuning yang ada dalam sarangnya.Palis-palis....janganlah kau manggigit.

Satu lagi rahsia yang orang tua-tua ajar aku, di sarang Tabuan Hitam ini ada sejenis kayu yang menjadi salah satu ramuan mujarab untuk menjadi campuran Pugai Balabak. Kalau sudah tabuan pun jadi ketagihan balik-balik datang nda mau lari, apa lagi urang.Tapi kayu tu mesti yang terpilih dan ada petua cara untuk tahu dan mengambilnya.Silap-silap ambil, nyawa jadi galang gantinya.Orang Bajau-Balabak ba yang ajar sama aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan