Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini bank in mahar ke akaun
No.336409990801 Standard Chartered Bank Saadiq atas nama Geliga Kinabalu atau No. 1-10112-0001706-8 RHB Bank dan SMS ke nombor 0128191941 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Sabtu, 12 Mei 2012

CINCIN GELIGA ULAR




Cincin Geliga Ular ini barang lama dan antik. Maklum lah ba urang dulu-dulu bukan paduli cantik kah atau tidak ikat cincinnya, yang penting dapat jadi cincin. Walaupun ikatannya nda cantik, tapi geliganya berharga dan ori, nampak antik dan mistik. Cincin Geliga ular ini dulunya milik seorang pengamal perubatan tradisional. Dia memperolehi geliga ini dari muntahan ular sawa yang besar macam paha. Ular tu  mencuri ayam dalam reban ayamnya, tapi sebelum makan ayam ular tu telah memuntahkan sebiji batu geliga. Urang tu nda jadi membunuh ular sawa tu apa bila ular itu berkelakuan agak ganjil dan misteri, dibiarkannya saja ular sawa itu makan ayamnya dan berlalu pergi menghilang. Selepas mengambil geliga ular, malamnya urang tu bermimpi seorang lelaki menemuinya dan menerangkan mengenai geliga ular yang diperolehinya.

Batu geliga ini sebahagian dari batu geliga yang dimuntahkan si ular sawa.Banyak gunanya geliga ini, antaranya mengubat bisa gigitan ular, penawar sakit-sakit badan  dan urang kerasukan hantu syaitan. Penawar dan pendinding diri dari ilmu hitam dan sihir.Bikin membawa tuah kepada si pemakai, bikin tahan badan ( penimbul ) dan kuat tenaga kalau bawa bapukul sama urang yang main karoyok.

Aku kira mau tukar ikatnya, tapi kalau ditukar macam hilang pula antiknya, jadi aku biar sajalah. Walaupun nda cantik tapi mistik dan antik.

1 ulasan:

  1. salam tuan...lagi bagus kalau semua barang2 mu ini dikasi taruk maharnya... senang kita mau tau...

    BalasPadam