Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Sabtu, 16 Februari 2013

KAYU LINGKIT PULAS


Kayu Lingkit Pulas asli dari Hutan Sabah. Kalau di Semenanjung, orang selalu sebut kayu jenis ini sebagai Kayu Dedalu. Jadi fahamlah ba kamu kalau namanya Dedalu tu, mesti banyak guna dan ada aura mistiknya.

Kayu Lingkit pulas ini lain sikit bentuknya sebab bukan saja tumpang menumpang antara satu sama lain tapi juga berpulas macam ular berlilit sambil melekat macam kembar siam, jadilah dua dalam satu atau dua menjadi satu, asli dan alami bukan digam.

Kayu Lingkit Pulas ini berkhasiat sebagai Pelaris niaga, asbab pengasihan dan orang yang takana aura kayu ini akan malakat juga sama si empunya kayu, nda mau baranggang sebab itu ada kedai makan yang suka menjadikan kayu jenis ini sebagai hiasan dinding atau hiasan dalaman di kedai.

Satu lagi, kalau ada yang beristeri lebih dari satu, mau kasi baik madu supaya nda bagaduh salah satu rahsianya ialah kayu ini, mesti diorang malakat saja nda bagaduh walaupun satu bantal....Jadi si suami pun boleh guyang-guyang kaki sambil sila panggung, ndalah ba kana takanan jiwa kalau bini-bini mau baperang saja.Kalau bini-bini asyik perang saudara, alamat si laki akan capat mati....Jadi kamu simpan sikit kayu ini sebab banyak gunanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan