Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Selasa, 26 Jun 2012

GAMBIR KUDAT



Gambir Kudat memang terkenal di kalangan askar-askar di Sabah sejak era 70 an lagi. Gambir Kudat ini khusus untuk bikin tahan baantam di ranjang untuk lelaki sahaja. Nda susah mau pakai dan nda ada efek negatif, gatah kayu saja ba ini dari Pulau di daerah Kudat. Tapi yang ini aku telahpun kasi campur dengan air randaman Geliga Buaya dan air randaman Geliga Gajah. Jadi faham sajalah kalau ikut pada tabiat buaya, sula nya togor-togor canggar nda pandai turun, jadi kalau jalan diheretnya saja barangnya tu.Tahan dan karas barangnya nda pandai cakap aku, bikin geram mendengarnya, takut aku tadengar bini-bini abis rasia ni tabungkar.

Tabiat Gajah pula, aku rasa kamu faham sajalah gajah jantan kalau mengawan, abis rusak alam sekitar tampat melepaskan ghairahnya, barangnya pula ayun-ayun basarnya nda payahlah cakap. Kalau mangantam tariak ba gajah batina satu batu pun kadengaran suaranya, kasiokan kali ( Sorry ah... talanjur cakap ).Sebab itu air mani gajah boleh bikin pugai ketagihan ghairah.

Kalau pakai Gambir Kudat ni, cuma lap sikit di tupi keledar dan kulit leher si kawan atu. Kau tunggu 15 minit, lepas tu cuci sikit pakai air paip. Kalau rasa dah tebal kulitnya dan kanyat-kanyat sudah barang atu, baaaa... karajalah ba, aku gerentiiii...... panat kau mangayuk, mancit-mancit air lupak tu kapuasan kau relax saja basiul-siul. Tapi jangan pakai banyak sangat nanti 2 jam nda kaluar, nda ku tanggung jawab. Bikin katagihan barang ani....jadi jangan kamu salah guna ah..aku hanya manyampaikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan