Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Selasa, 26 Jun 2012

BATU CINCIN KECUBUNG AIR GUNUNG KINABALU


Batu Kecubung Air ini asli dari gunung Kinabalu. Jernihnya tembus ke bawah, sejuknya macam ais batu sebab itu orang panggil batu jenis ni kecubung ais. Orang yang faham mengatakan batu kecubung air ni kono bikin kasi sejuk hati urang, kalau ada urang yang garang, pakai ini batu hatinya akan sejuk. Kalau bawa jumpa bos-bos yang garang, kuat manangking, mulut lezer popet-popet, marah-marah saja nda katantuan atau ada bini yang kuat marah dan garang akan sejuk hatinya, sayang ama kita. Aura batu ini akan meneutralkan sesuatu yang bersifat api dan panas, maklumlah ba air ba ini yang dah jadi batu.

Khasiat lain adalah lebih kurang juga macam geliga air dan geliga embun juga.Kalau mau diikat sekali dengan perak atau suasa kasi tau saja. Batu Kecubung Air juga kalau dibawa mangurat,oooiiii nda tantu pasal amoi sanyum-sanyum sama kita, macam bikin parasan saja kita ensom boy. Kalau sumandak yang pakai, adoi dogo... ada saja ensom boy basiul atau sut-sut mulutnya sama kita, macam saja kita rasa kitalah ratu hatinya. Parasaaan aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan