Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Khamis, 23 Februari 2012

PUGAI BALABAK


Pugai Balabak ini diramu dari 17 jenis ramuan. Oleh itu ianya dikenali sebagai Pugai Balabak Ampopituh. Jadi kamu fahamlah ba itu kalau sudah 17 jenis, maknanya serba guna. Tapi kalau dah memiliki Pugai ini kenalah hati-hati sikit sebab binatang berbisa khususnya tebuan hitam dan tebuan (  Panyangat Surun kata orang Sabah ) sangat suka menziarahi kita, dia macam mau kis-kis sama kita. Si Boy sama Si Sumandak lagi la ba, nda ada hal pun mau jumpa saja, kalau nda jumpa termimpi-mimpi.

Kalau dah kena Pugai ni... siaplah tengok bumbung rumah pun jadilah, kalau nda jumpa atau tengok rumahnya boleh naik gila. Bukan gila apa, gila bayang macam Haji Bakhil dalam Filem Labu Labi tu, ingatkah....? gambar pun diajak menari. Dunia....dunia..

Kamu lihat botol tu...bungkus tanah lagi, bukan alang-alang tanah tu ( ramuan rahsia...). Baginilah ba kalau namanya Pugai Balabak kena selalu pakai selimut tanah, kalau nda ba..faham-fahamlah ba kamu macam-macam boleh terjadi. Ada 2 botol saja yang telah siap untuk digunakan.

5 ulasan:

  1. Salam tuan, terima kasih kerana memberikan minyak yang terbaik buat saya. Hasrat saya telah tercapai tuan, saya berjaya, Saya yakin dengan Pugai Balabak Ampopituk memang terbaik..terima kasih tuan. Hamba Allah, NS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tuan nak tanya calit pada diri dan niat sahaja pun boleh ke adakah orang yang dituju akan datang pada kita..adakah orang yang ditujuu akan mnjadi kisteria dan menjerit2 nma kita

      Padam
  2. salam tuan, berapa maharnya??

    BalasPadam
  3. saya ada benda ni tuan, turun temurun dari nenek moyang saya, saya generasi keempat yang pegang benda ni, ini barang tidak boleh buat main2 tuan, silap guna rosak kita jadinya, benda ni tidak boleh di jual, syarat bujang dan sukar dapat jodoh,

    BalasPadam
  4. Tanpa nama 6 januari 2015, boleh bagi sikit kah, saya dah masuk 40 ni belum khawin huhuu, email saye rudywongg@yahoo.com

    BalasPadam