Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Sabtu, 28 April 2012

KAKI RAJA ULAR



Kaki Raja Ular. Mesti kamu hairan, ular mana ada kaki. Macam juga kucing ba, mesti orang cakap kucing mana tanduk atau tunggu kucing batanduklah. Maknanya barang-barang begini mustahil ba ada, tapi wujud pula, itulah mistik ajaib kejadian Tuhan. Kaki Raja Ular ini mulanya sepasang, tapi kawan dah ambil satu jadi tinggal satu lagi. Cuba kamu lihat gambar tu, ada macam kuku keluar dari biji seakan kacang tu, itu adalah kuku atau tulang kaki ular. Mana kala yang bentuk lonjong macam biji kacang tu, itu adalah tulang seakan rawan tempat keluarnya kaki ular. Selalunya ular yang berkaki ni dari jenis ular sawa Sabah saja. Aku pernah nampak sendiri orang pernah membedah ular sawa Sabah untuk mencari kakinya, nasib 1000 tuahlah kalau jumpa, selalunya ghaib nda kadapatan tapi kawan tu dengan petua dan nasib tuahnya dia jumpa ba kaki ular tu nda sampat ghaib.

Bilang urang tua-tua Sabah, Kaki Raja Ular ini jika kita memilikinya, kita boleh ghaib halimunan jika ia dipakai sewaktu balawan atau menghadapi musuh sebab itu menjadi buruan orang-orang gagah pada zaman dahulu.Cara memakainya dan petuanya juga mesti kita tau.Bilang diurang Raja Ular inilah yang akan menjadi naga kelak sebab itu dia ada kaki, kalau nda ada kaki bukan naga namanya.Di kawasan Timur atau Asia ni, hanya negeri Sabah saja yang tercatat dalam buku sejarah kuno Kerajaan China Lama ada naga dan gemalanya. Naga legenda itu mendiami gunung Kinabalu dan gemala atau bilang urang Sabah, Kumala Naga tu telah diambil oleh anak Maharaja China. Jadi, nda heranlah ba kalau bibit ular naga masih ada di Negeri Sabah ini.

1 ulasan:

  1. yang rupa itu kelihatan aneh fotonya saya punya kawan punya memang bentuk kaki ada sepasang mau tanya ada yang berminat beli mau jual secepatnya berminat call 0819 3400 3650 indonesia

    BalasPadam