Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Jumaat, 27 April 2012

GELIGA MANI GAJAH


Geliga Mani Gajah ini berasal dari mani gajah jantan yang telah membeku dan mengeras menjadi batu. Kecil saja nda adalah ba macam di lain-lain tempat tu sampai berpuluh-puluh kilo berat mani gajahnya. Aku pun nda tau gajah apa yang maninya sampai berkilo-kilo tu, besar kali barang gajah tu. Bayangkan lah waktu dah keras pun berpuluh kilo, itu dah kena hakisan beratus tahun atau beribu-ribu tahun atau mungkin berjuta tahun tu kalau waktu mula-mula keluar penuh kali tong drum atau tangki air 800 gelen oleh air mani gajah tu, orang pun boleh lemas banyak air maninya.

Geliga Mani Gajah ni berasal dari daerah Kinabatangan, Sabah iaitu daerah yang terkenal banyak gajahnya di Malaysia. Jadi bukanlah ba diimpot dari Indonesia atau Thailand, asli produk Sabah.

Geliga Mani Gajah ni adalah ibu segala geliga pengasih dan pelaris. Zaman dulu ianya dicari oleh raja-raja dan pemerintah kerajaan besar. Kononnya, siapa yang memiliki geliga mani gajah atau geliga gajah, maka dia boleh menjadi raja atau pemerintah agung atau empayar.Bulih baparang raja-raja tu berebut geliga mani gajah.Ia boleh mengangkat martabat pemiliknya, wibawa kepimpinan dan kuasa, dihormat orang dan bos-bos, pelaris, pengasih yang ampuh dan penunduk orang yang garang, pendinding diri dari anasir jahat, dengkian orang dan kata urang kono geliga mani gajah ini bikin kuat tenaga batin dan tenaga lahir. Ngam betul kalau diamal sama-sama dengan Doa Gajah atau Amalan Penunduk Si Gajah Tunggal.

Geliga Mani Gajah ini kalau diamalkan dirandam selalu diminum... bikin karas barang laki-laki kono, kuat nafsu macam gajah, mangkali airnya pun jadi banyak macam air gajah juga.Geliga ni berkhadam alami, jadi sayang juga kalau dipotong-potong bikin cincin, ia masih asli belum dicanai.

2 ulasan:

  1. blh tak emel kpd sy Doa Gajah atau Amalan Penunduk Si Gajah Tunggal. emel sy Aifamok@yahoo.com
    terima kasih banyak

    BalasPadam