Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Sabtu, 14 Jun 2014

MINYAK GORENG PIKASIH DAN PERUKUN RUMAH TANGGA


Minyak Goreng Pikasih dan Perukun Suami isteri serta Rumah Tangga. Mudah digunakan, hanya perlu masak makanan atau goreng ikan saja dengan minyak ini, lepas tu kasi makan dia. Kalau buat goreng Ikan Basung atau Ikan Duai, sedap betul tu dan menyelerakan suami, 3 piring nasi abis dibedalnya.

Sesuai digunakan untuk suami atau isteri yang Main Kayu Tiga. Suami yang garang memukul dan menumbuk isteri akan kecut pelirnya bila berhadapan dengan isteri, takut dan kecut akibat pukulan Minyak ini.

Pernah digunakan untuk seorang suami yang sikit-sikit bawa parang mau manatak orang, kena Minyak Goreng Pikasih parangnya sampai hilang dia lupa mana simpan, sampai mati dia tidak ulang-ulang lagi bawa parang.

Anak yang degil malawan ibu bapa dan suka menengking derhaka bapa mama, kasi dia goreng kuih Jumput dan Panggi-Panggi atau Kuih Panyaram pakai minyak ini, alamat mencium tangan dan kaki lah dia jadinya.

Isteri yang lawan cakap suami, sikit-sikit minta carai, sikit-sikit mogok tidak mau mangasi nonoh, ba... ambik kau tuang terus di mulutnya minyak ni atau...ehem-ehem.... kasi lap di Kapala Tupi Keledar Bawah tu dan kasi surung dia terus.... apa-apalah mau buat, jangan kana gigit sudah... Alamat nangis-nangis dia minta ampun agar jangan dicarai, baru kau tau...

Kalau Mantua atau Ibu Mertua Mu.... pandai-pandai kamu lah apa macam mau buat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan