Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Selasa, 11 Disember 2012

TASBIH KAYU GALEH ASAM


Tasbih Galeh Asam ini dibuat daripada Teras Asam Jawa. Tasbih Galeh Asam ini sangat terkenal di kalangan masyarakat Jawa sebagai peneutral tempat-tempat yang angker. Seangker mana sekalipun sesuatu tempat itu, kalau terkena Galeh Asam akan lari jin penunggunya.

Kegunaan Tasbih ini adalah sebagai penghalau gangguan ghaib, menghalau penunggu di rumah atau di hutan atau di gua. Jika dibawa bersama, maka sebarang jin akan menghindar dan takut kepada pembawa tasbih Galeh Asam ini.

Dapat juga digunakan untuk merawat gangguan saka, jin keturunan, jin jahat, orang terkena gangguan jin, kerasukan, orang terkena sihir, membersihkan rumah dari gangguan penunggu, hantu, toyol dan seumpamanya.

Pemakai Tasbih Galeh Asam akan terhindar dari pukau, sihir dan sebarang ilmu hitam.

Di hujung tasbih ada Kayu Berkalimah yang ada tulisan dua kalimah syahadat. Sangat sesuai untuk digunakan oleh perawat untuk berzikir ketika menentang atau melawan serangan ghaib sihir atau melawan jin syaitan, saka atau meneutralkan rumah berhantu.

1 ulasan:

  1. datu sa ada Email sama datu .. berkenaan tasbih kayu galeh asem ..

    BalasPadam