Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini bank in mahar ke akaun
No.336409990801 Standard Chartered Bank Saadiq atas nama Geliga Kinabalu atau No. 1-10112-0001706-8 RHB Bank dan SMS ke nombor 0128191941 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Sabtu, 1 Disember 2012

GELIGA LIPAN HITAM


Geliga Lipan Hitam ini jenis kecil, warna kehitaman, ada bekas gigitan lipan dan sangat kuat auranya. Bilang urang Kecil-kecil Cili Padi Kalau dimakan pedas sekali.

Kalau kamu mau tau Geliga Lipan itu asli atau tidak ada beberapa cara, aku kasi tau sikit saja maklumlah banyak Geliga Lipan Klon.

1. Lihat geliga lipan tu sama ada ada bekas dipotong atau tidak, kalau asli tiada bekas macam dipotong atau dicanai.
2. Lihat geliga lipan tu sama ada ada bekas gigitan atau tiada ( Nda semua geliga lipan ada bekas gigitan lipan )
3. Rasa atau pegang geliga lipan tu, jika ada rasa menggigit macam talabih sudah, ba asli lah ba...itu, rasanya macam kana karan tapi halus saja karannya.
4. Jika ada mimpi lipan ba jaga-jaga kamu, berkhadam geliga tu.
5. Lipan akan ada selalu datang atau kamu selalu terjumpa lipan.
6. Kamu buleh nampak jin dan alam halus walau sekilas pandang.

Geliga Lipan ada macam-macam warna, ada yang coklat, ada yang hitam, ada yang putih agak kemerahan, ada yang pink muda, ada yang merah. Hijau aku belum pernah test jadi nda barani ku ba padah di sini.

Fungsinya macam-macam tengok keindahan yang dimiliki geliga lipan tu, lain geliga lipan, lain kelebihannya tapi rata-rata fungsi utama geliga lipan adalah sebagai pelaris dan tarik tezeki, pendinding diri dari gangguan zahir dan batin, gangguan kasar dan gangguan halus, wibawa dan penunduk umum, pengasihan dan ada yang diurang bikin bejudi main jackpot atau main kuah daun terup.

Ada juga geliga lipan yang tembus pandang hingga seluar dalam sumandak pun boleh nampak, jin atas pokok pun boleh nampak.Tembus Pandang sebenarnya akan ada pada semua geliga lipan tetapi hanya geliga lipan yang telah cukup matang dan raja atas Raja Lipan saja yang memilikinya. Maklumlah Raja Lipan kan banyak rakyat hinggakan yang di celah-celah batu menyorok pun dia boleh nampak.

Kalau geliga lipan peringkat kerabat diraja belum lagi boleh tembus pandang jadi kena panggil raja lipan suruh dia piara geliga tu sampai tembus pandang.

Ada juga geliga lipan yang kebal kulit dan ada yang kebal rambut, yang ini Panglima Diraja Lipan yang empunya.Ada juga urang guna geliga lipan ni bikin tarik dana ghaib.

Kalau kamu mau cari harta terpendam, aaahhh.... Geliga Lipan ni sangat berguna boleh bikin tilik harta dalam tanah, tapi ada kaedahnya cuma nda buleh aku kasi tau, takut urang salah guna.

Jadi urang yang ada geliga lipan adalah insan bertuah, kalau tau macam mana mau gunakannya.

16 ulasan:

  1. berapa maharnya tuan email saya di alhakim1986@gmail.com

    BalasPadam
  2. berapa maharnya tuan?

    BalasPadam
  3. Bah guru..ajar dulu sya bah..saya ni anak murak lagi..ajarin no dok aku guru..barang tu un maku..aku anak sama kota belud..betiru aku tak jb..email no do aku guru..alleyjad@gmail.com...nantu oron facebook ku mohd norfadzleey..un maku dekau mentio lipan..email no aku guru ah..tendukin no do aku..

    BalasPadam
  4. sya ade sbji buntat lipan,mcm mna cara nk menggunaknnya???

    BalasPadam
  5. brpa mahar email present_d@yahoo.co.uk

    BalasPadam
  6. geliga lipan banyak di jual dari indon di internet terutama lelong..berhati-hati sebab klon

    BalasPadam
  7. Saya ada sepasang dari awal berwarna pink sekarang menjadi coklat kepekatan dan satunya saiznya membesar sedikit..jd soalan saya apa kegunaan dan bagaimana cara utk menggunakanya..sila emailkan kepada bedebus1@yahoo.com

    BalasPadam
  8. saya ada dua butier gelima lipan jatan betina

    BalasPadam
  9. saya ada sebiji geliga lipan asalnya warna merah sekarang dah menjadi hitam. Ada ke org yang berminat untuk memilikinya

    mal2011@yahoo.com

    BalasPadam
  10. salam,masih da pesaka ni boz,tlg email alajo06@yahoo.com

    BalasPadam
  11. berapa harganya bos? saya pun ada juga bos geliga lipan tu... warnanya merah 1 dan putih 1.

    BalasPadam
  12. email sya harga mhar chokystar14@yahoo.com

    BalasPadam
  13. Berapa maharnya bos..email sya d karito4u@gmail.com

    BalasPadam
  14. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam