Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Ahad, 5 Januari 2014

KULIT KIJANG EMAS KENCANA



                      ( Perbandingan warna Kulit Kijang Emas Kencana dan Kulit Kijang biasa )


Kulit Kijang Emas Kencana. Kijang Emas adalah haiwan mistik yang dianggap mempunyai aura dan daya mistiknya. Kijang Emas adalah Kijang Putih yang menjadi Raja segala Kijang di sesebuah wilayah hutan atau Negeri. Kijang Emas atau Kijang Putih menjadi haiwan peliharaan golongan orang Bunian, justeru itu ia mempunyai daya mistik dan keajaiban.

Hanya ada satu dalam sejuta. Ratu Kijang yang berwarna putih pada awalnya, apabila telah dewasa warna bulunya akan bertukar keemasan dan dikenali sebagai Kijang Emas Kencana. Kulit Kijang Emas kencana dianggap mengandung banyak khasiat mistik, antaranya;

1. Pelaris dan Penunduk ampuh. Dibawa berniaga, langganan akan ramai.Dibawa berjumpa orang berpangkat, Insya Allah tunduk dan hormat kepada kita.
2. Pelaris ikan kepada si pemancing. Jika dibawa memancing, Insya Allah akan berjaya mendapat banyak ikan.
3. Pelaris buruan. Jika dibawa memburu, akan didatangi oleh haiwan buruan dan dapat haiwan buruan
4. Pendinding diri.
5. Disukai dan dikasihi orang dan golongan bunian.

Ada juga yang gunakan Kulit Kijang Kencana sebagai media pelet,ibu duit.

Kulit Kijang Emas Kencana ini berasal dari daerah Ranau, di kawasan pergunungan Kinabalu.

1 ulasan: