Selamat Datang Ke Blog Batu Geliga, Buntat, Kayu Mistik dan Barang Berhikmah

Segala batu-batu geliga, buntat, mustika, kayuan dan barang-barang berhikmah yang asli dan alami dari Negeri Sabah yang dipaparkan di sini adalah untuk dikongsi bersama dan dimaharkan kepada yang berminat.Pihak saya juga mengalu-alukan semua pihak untuk bekerjasama dengan saya mencari barangan mistik dan harta karun di Negeri Sabah sejauhmana ianya dibolehkan oleh Hukum Islam dan Undang-undang Negeri Sabah. Insya Allah segala apa sahaja hikmah yang ada pada sesuatu barangan itu adalah DENGAN IZIN ALLAH YANG MAHA KUASA.

Tiada kuasa apa yang ada di alam ini melainkan daripadaNYA dan dengan izinNYA jua.INGAT...LAH..hanya DIA yang Maha Kuasa. Mulakan dengan BISMILLAH... tekadkan dengan IZINULLAH dan akhirkan dengan TAWAKKALTU ILALLAH

Sekiranya anda berminat dengan barangan dalam blog ini
SMS ke atau whats up 01112686762 DATU SANGKULA JULASPI nyatakan jumlah mahar,masa,tarikh dan nama serta alamat penghantaran. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3-4 hari menggunakan Pos Laju. Jika ada sebarang pertanyaan email ke : Sangkula.julaspi@gmail.com.

Rabu, 17 Julai 2013

KAYU MANANG CINTAMANI BUNIAN


Kayu Manang Cintamani Bunian. Ditemui di lokasi pembalakan sewaktu menebang kayu balak. Sebatang kayu balak yang ditebang telah mengenai sepohon pokok kecil, anehnya pokok kayu balak yang sebesar 2 pemeluk bahagian atasnya telah ditembusi oleh pokok kecil yang cuma sebesar lengan orang  dewasa. Pokok kecil mengalahkan pokok besar atau menang dalam perlawanan.

Pokok yang kecil ditebang oleh si pembalak dan diambil sedikit bahagian atasnya. Bahagian akarnya dan batang bawahnya sengaja ditinggalkan. Ketika si pembalak menoleh sebentar, pohon kecil itu ghaib dalam sekelip mata dan tidak sempat diambil keseluruhannya. Aneh, mistik dan ajaib.

Khasiat utamanya adalah sebagai media untuk memenangi apa-apa perlawanan, pertandingan, perbicaraan, persaingan.Media pelaris niaga, pelaris diri, wibawa raja,kepimpinan, pengasih, penunduk dan penarik wang.

Kata-kata si pemakai akan didengar oleh semua orang, susah dibantah dan disanggah, disegani dan dihormat orang. Sesuai untuk orang politik dan pemimpin masyarakat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan